Blogolj!

Küszöbön a sportközvetítési forradalom

Dorogi László

Indiában csaknem 270 millió Facebook-felhasználó nézheti a következő szezontól a spanyol labdarúgó élvonal összes mérkőzését. Ingyen.

Fotó: The Ticketing Business

Miközben itthon ádáz harcok folynak a fogyasztók kárára a topligák közvetítési jogainak adásvételéről (ugye kedves Serie A-fanok?), addig Indiában köszönik szépen, jól vannak. Ők ugyanis biztosan láthatják majd hétről hétre futballozni Lionel Messiéket, na meg a többi spanyol sztárcsapatot, mivel a La Liga kedden bejelentette, hogy az indiai szubkontinens országaiban a 2018/2019-es idénytől - ami az előttünk álló hétvégén rajtol - a Facebook közvetítheti a pontvadászat mérkőzéseit.

Alfredo Berjemo, a La Liga digitális stratégiáért felelős igazgatója úgy fogalmazott, az utóbbi két évben az volt az egyik legfontosabb céljuk, hogy a lehető legnagyobb közönséghez juttassák el a spanyol élvonal mérkőzéseit, ezért ingyenes platformokkal is megállapodásokat kötöttek, így ha hinni lehet a híreknek, a mostani kontraktus szerint Afganisztánban, Bangladesben, Bhutánban, Indiában, a Maldív-szigeteken, Nepálban, Pakisztánban és Srí Lankán is a közösségi oldalon keresztül nézhetik majd a futballrajongók a spanyol pontvadászat küzdelmeit. Ingyen. Egyes felmérések szerint csak Indiában 270 millió ember használja a Facebookot, ezért jelentős nézettségi növekedésben bíznak a ligánál.

A piszkos anyagiakról persze egyik fél sem kotyogott el semmilyen információt, de "természetesen" a jól értesült spanyol sportlap, a Marca úgy tudja, a következő négy idényre 90 millió dollárért vásárolta meg a La Liga közvetítési jogait a Zuckerberg és társai kft, ebben a csomagban pedig a bajnokság összes mérkőzése benne van.

Mint ismert, a hazai tévés sportpiacon jelentős változások történtek az elmúlt hónapokban, a Sport TV elveszítette zászlós hajójaként üzemelő topligáját, a spanyol pontvadászatot, aminek jogai átvándoroltak a Spíler TV-hez, míg a Bundesliga-jogok az Eurosportot hagyták el a Sport TV kedvéért, miközben a Serie A mérkőzéseinek továbbra sincs otthona. Pedig piaca az éppen lenne. A technológiai cégek mindeközben egyre intenzívebben érdeklődnek a sportközvetítések iránt, ennek oka pedig rémesen egyszerű: meg szeretnék tartani a piacaikat a fiatalabb fogyasztók körében. Ne lepődjünk hát meg, ha néhány év múlva már nem a televíziós csatornák között kell keresgélnünk kedvenc bajnokságaink meccseit, hanem a Facebookot görgetve botlunk majd bele Cristiano Ronaldóék lábába.

https://topligak.blogstar.hu/./pages/topligak/contents/blog/56908/pics/lead_800x600.jpg
külföldi foci,Primera Division,sportközvetítés,topligák,TV
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Ezeket a cikkeket olvastad már?